22 de jul. 2013

Si la universitat genera coneixements però no els transfereix, la societat no se’n beneficia

Aquesta afirmació pertany a l'autora  Inés Macho-Standler, professora del Departament d'Economia i Història Econòmica de la Universitat Autònoma de Barcelona i investigadora del MOVE (Markets, Organizations and Votes in Economics), un Centre de Recerca CERCA.

A l'any 2010 l'autora va publicar un document anomenat Transferència de les Innovacions Universitàries als Opuscles del CREI, documents de difusió per al públic en general de la recerca que es fa en El Centre de Recerca en Economia Internacional (CREI), un altre centre CERCA.

Un article interessant de llegir i molt actual, on algunes de les seves conclusions són:
  • El suport públic a les universitats i a altres centres d’investigació es justifica per la preferència que el sector privat té cap a la investigació més aplicada i amb el rendiment a curt termini, que comportaria una subinversió persistent en investigació fonamental o bàsica que resulta de més difícil apropiació i escàs valor comercial immediat.
  • Les dues activitats primàries de la universitat són la docència, que transfereix coneixements directament i contribueix a la formació de les noves generacions de tècnics i d’investigadors, i la investigació, que transfereix nous descobriments a través de les publicacions científiques i les patents.
  • Fixar-se només en una activitat pot donar una idea errònia de la tasca de difusió d’una universitat i del seu impacte en l’economia i en la societat.
Accés a l'article en pdf:
photo: (*) Photosolde ________________________________________________________________________________